Monday 6 October 2014

Berbangga Jadi Warga UMK

assalammualaikum..
morning,cewah.. morning lah sgt..
dah pukul 11.30 pun kan..huhu
Entry kali ni araa tulis sebab perasaan menyampah kat satu hamba Allah..
sebelum tu..
selamat hari raya aidiladha.. hehe
Hari ahad hari tu balik raya kat kampung.. nak di jadikan cerita.. seorang hamba Allah nie tanya belajar kat mana?
bagitau lah dia belajar kat kelantan..
Dia bagitau cucu dia kt uia.. tak balik sebab cuti sat ja..
dan dua kali duk ulang benda yang sama ja.. araa pulak naik menyampah..
haloo.. halooo..
nak bagitau.. cucu hang dapat uia pun rayuan ja.. so,toksah duk banggang eh silap bangga aih... bukan nak hina orang yg dapat rayuan.. tapi cara hang tu yg terhina..
dan aku pulak ada sebab kenapa harus berbangga jadi warga umk..
firstly.. tu FIRST CHOICE aku masa isi upu..
kos yang memang aku nak tak kira muzium or sastera..
and ofcos aku perlu happy sebab first choice aku diterima.. jadi,hang toksah duk habaq kat aku.. cucu hg p lambat.. yolah p lambat dua minggu dari aku sebab cucu hang dapat rayuan ja..
haish.. dah la cari makan kat abah aku.. lagi nak buat taik kt family aku.. sebab tu aku benci keluarga hg.. sekian!
(maaf nah,bila marah keluar habis loghat kedah n bahasa hg aku tu)
yes! araa bangga jadi warga umk..
walaupun panas kat ibs tu.. walaupun umk merupakan u baru.. tak sampai 10 tahun lagi.. tetap bangga jadi salah satu ahli keluarga u yg sedang membangun macam tu.. mungkin tak macam u yg lain.. RU,ada library terbesar,u tercantik,u dalam taman... tetap jugak bangga sebab umk terutamanya kampus bachok memartabatkan warisan budaya..

No comments:

Post a Comment