Monday 9 February 2015

BF SAYA ENCIK PERFECT 10

hehe.. tajuk tanak kalah.. last week balik kedah isnin malam..pagi selasa sampai.. perghh bas tu memang laju.. kat tiket bas pukul 9.30.. selalunya 9.30 bas belum sampai station lagi.. tapi hari tu pukul 9 bas dah ada..terus angkut beg naik bas.. pukul 12 biasa baru sampai kat jeli.. nie ta pukul 12 dah naik banjaran.. pukul 1.10 behenti rehat kat simpang 3... tu pun sebab terjaga kejap2 perasan sampai kat mana.. memang ngantuk malam tu.. lepas simpang 3 tu sambung balik tido.. kak aja call,tanya kat mana.. tengok luar nampak pokok kelapa sawit... nie mesti sampai kat kuala ketil dah.. tapi rupanya dah nak sampai bandar puteri jaya (bpj) pun.. sampai betul2 kat station tengok2 pukul 3.40.. hadoy.. memang laju bas nie.. selalu sampai kul 4 atau 4 lebih cmtu.. sampai balik tido kejap.. disebabkan cuti thaipusam,encik bf wechat pukul 10 tanya nak kuar tak? gila tamau... rindu kot.. bangun terus g bakar sosej mayonis n sosej pulut yg bawa balik dari kelantan..mandi2 siap.. decide nak g sunway sebab nak beli big apple.. yang lawaknya esok tu big apple nk buka dah kat sp tapi tatau pun... saha p cari sampai sunway nu... masa sampai sunway tu tak ramai pun orang.. terus beli tiket nak tengok suamiku encik perfect 10(sep10).. nak beli cool blog tapi ta buka lagi.. alahai.. dah la dahaga.. pusing2 last encik bf ajak beli air kt cinema tu ja.. ta beli pun popcorn.. selalu beli ta habis pun.. dia beli big cup lemon tea.. perli nampak.. huhu dah tu tadan masuk panggung dah habis separuh air tu.. nampak sangat dahaga kan... encik bf kata crita tu sejam lebih ja.. tengok punya tengok adala 2 jam 5 minit camtu.. hadoy dengan laparnya.. yg encik bf ta habis2 tengok jam.. kita nak tengok cerita tu pun jadi ta kusyuk dah..habis tengok cerita tu.. terus turun bawah cari makan.. masa tengok sep10 tu dalam perut  dah buat opera cina sebab lapar.. turun bawah plak dua2 pakat blur nak makan apa.. beli big apple.. yang paling dekat dengan big apple,kfc.. last makan kfc ja.. habis makan terus balik sp.. dia nak cari buku kat kakak dia kak yana plak.. p alim harmoni.. masa duk pilih buku tu ada terteking dia.. say shut up! then dia kata ' cakap elok2 sikit' masa tu dah rasa bersalah... sebab apa boleh cakap bfku encik perfect 10..? salah satu sebabnya nie lah.. dia penyabar sangat orangnya.. banyak sangat sabar ng karenah aku.. yala.. dia dah 27 ak plak dah 21.. beza jugak umurnya tu.. aku yg mnja.. yg degil.. yg nakal.. tapi dia ikut ja rentak aku..  aku plak cuma boleh dengar cakap dia.. kalau ng orang lain payah la sebab orang lain pun tak lembut ng aku macam dia lembut ng aku.. dia selalu tegur salah aku.. yalah.. kadang rasa macam dia takleh terima aku seadanya pun ya jugak.. tapi aku fikir positif.. dia nak aku berubah ke arah lebih baik..
ciri2 perfect 10 yg ad pada bf aku
*penyabar=selalu sangat sabar ng aku..walaupun kdg2 gado aku selalu cakap ng aku ng dia.. tapi dia tak penah ubah panggilan..still abg-syg jugak...
*romantik= dulu aku ja selalu buat surpise kat dia.. sekarang dia pun dah pandai.. salah satunya teddy bear tu.. hehe
*beriman= yang nie paling penting.. kalau kuar dengan dia.. dia akan singgah solat kat mall.. dan dia akan pesan kat aku bawak telekung setiap kali kuar ng dia..
*kelakar= dia selalu ja buat aku gelak.. walaupun aku nak serius ja.. bila dia buat ja something yg funny tu aku akan tetap senyum juga akhirnya...
*pandai masak= yg nie penting jugak bagi aku.. sebab aku tak berapa pandai masak.. masa mula aku kenal dia.. aku terkejut dia bgtau dia tengah masak.. haha.. biaq betik kan? tapi betoi.. mak dia p kerja.. ayahnya dah pencen... dia masakkan untuk dia dan ayahnya dirumah.. so nanti kawin aku tak payah risau sgt..hehe
*baik hati= sebabnya.. biasa la.. aku nie kadang2 mai mood mengada ngada.. mak masak tamau makan.. aku merengek minta dia beli makan.. dia p beli makan.. beli kat mak abah aku sekali hantar rumah.. kira baik hati la tu kan.. kadang2 tak cukup duit belanja dia bagi..
hormat orang tua= penah keluar date bawak mak.. dan aku tengok macam mana dia layan mak aku.. dan aku nampak macam mana mak aku selesa dengan dia.. bila dia amik kat rumah.. kalau abah ada kat luar dia akan turun salam abah.. walaupun aku tau dia takut sebenarnya..
#pandai menguruskan diri : mak dia kerja masa dia sekolah lagi.. jadi aku rasa dia tada masalah nak uruskan diri sendiri.. aku rasa dia bukan ja pandai uruskan diri sendiri.. tapi family dia jugak... n ofcos dia tau cara nak uruskan aku yg degil nie.. hehe
*bijak berbelanja= yang pun penting jugak.. huhu.. untuk masa depan kami.. dia tak boros bila berbelanja.. bila aku boros dia tegur.. dia akan beli benda yang penting ja.. jarang sangat dia nak berbelanja sesuka hati dia.. yang penting dia ada simpanan masa depan.. untuk kawin...untuk kecemasan.. untuk masa depan dia dengan aku.. yang tu wajib k.. hehe
*selalu ada disampingku= antara yg penting jugak bgku.. dia akan ada bila aku perlu kan dia.. contohnya masa aku sakit n masuk ward.. dia datang n jagakan aku kejap.. sampai nurse n pesakit lain ingt dia suami aku masa tu.. bila aku ad masalah.. aku cerita kat dia..
kalau nak cakap ciri perfect yang ad kat bf aku nie.. lebih dari 10 rasanya.. dia pun manusia biasa kan.. tadak yang sempurna pun.. tapi dia buatkan hidup aku sempurna.. cinta kami sempurna..
aku berharap dia akan jadi suami super perfect bila dah kawin nanti.. huhu
#abg.. terima kasih sebab selalu pertahankan hubungan kita.. terima sayang seadanya.. walupun syg sakit.. syg degil..syg manja... syg mengada ngada.. abg selalu nasihat syg.. abg tak pernah jemu ucap i love u i miss u setiap hari.. syg syg abg sgt!

No comments:

Post a Comment